Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Jak už jsem Vám napsal pod minulým Vaším blogem - zlého a vycvičeného chlapa se zbraní zastaví jen hodný a vycvičených chlap se zbraní. Ani láska, ani tolerance toho zlého nezastaví. Zkuste si místo neprůstřelné, nebo protistřepinové vesty, když půjdete do bitvy s Rusem, napsat na prsa na uniformu slova láska a tolerance. Dávám Vám pak nanejvýš takových 10 minut života...

0 0
možnosti
Foto

Dnes jsem viděl film o lovcích lidí. Děj se odehrával v roce 1907. Nebyli to lovci vrahů a zlodějů, jaké známe ze starého a hodně divokého západu. Ti ruští pronásledovali uprchlé politické vězně. Když je dopadli, uřízli jim uši. Za ně pak dostali sto rublů.

https://cnn.iprima.cz/rozctvrceni-muceni-a-rezani-usi-rusky-vojak-volal-domu-novinky-z-valky-na-ukrajine-185649

Rusové se rozvzpomněli na staré praktiky.

Není to desinformace, že se tu mají cvičit ukrajinští vojáci, kteří nečekají, až vedení Ruska odvážně sestoupí do své vlastní vnitřní temnoty a vykřikne hrůzou nad infernální krutostí a utrpením, které svému sousedovi působí.

2 0
možnosti
Foto

PS: Nejsem filolog. Nevím, proč se rusky řekne břicho život a život žizň.

Vím jen, že čeština slovo život používala pro břicho také. Dnes by to byl již hodně zaprášený archaismu. Možná se kdysi jídlo v žaludku považovalo logicky za životodárné. To se asi dá procítit snadno, když mají lidé velký hlad. Třeba někde ve sklepě ukrajinského města. A život žizň? Nevím. Možná je to jednodušší. V rustině jsou slova živ, živoj. Není třeba nějakým prociťováním dospět k poznání slovního základu. Ale možná mi uniká to hluboké prožití obsahu slov Vaší metodou.

Možná pak pocítíte, proč se rusky břicho řekne “živót” a život se řekne “žízeň”.

Zdroj: https://marievoriskova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=794752

2 0
možnosti
Foto

Ta žízeň (žizň) je pro ruštinu logická. Máš-li žízeň a nenapiješ-li se vodky, přijdeš o život. ;-D

1 0
možnosti
Foto

Pan Petřík radí rozvážně volit každé slovíčko, aniž je toho sám schopen.

1. Manipulativní zaškatulkování množiny diskutujících - obdivovatelé maistreamu. Obdivovatelé - tedy nekritičtí a neochotni čerpat informace z nejmenovaných zdrojů.

2. Nesmyslný a nepodložený předpoklad, že si pan Boháček na Vás zgustl. To je také velmi dobře čitelná manipulace. Já bych řekl, že pan Boháček prostě napsal komentář, který není podle Petříkova gusta.

1 0
možnosti
Foto

Zaposlouchala jsem se do vrnění mého spokojeného zvířátka Volvo. Přivřela jsem oči. Jen malinko. Jen tak, abych nepřehlédla nějakou dopravní značku. Cítila jsem, jak se stávám harmonickou součástí celého Nesmíru. Po chvíli jsem dokonce slyšela Jeho hlas. Zpočátku byl tak tichý, že jsem nerozuměla, ale stále sílil, až jsem jednotlivá slova rozpoznala. Nevěděla jsem ale, s čím si je mám spojit. "Explosia, STV Group, Czechoslovak Group" . když mi došlo, že to jsou zbrojařské firmy, uslyšela jsem několikrát: "Volvo, Volvo, Volvo".

Bylo to jako náhlé prozření. Sešlápla jsem brzdu tak, že se mé Volvo smýkalo silnicí, než konečně zastavilo.

V tu chvíli bych nejraději z toho svého zvířátka vytrhla ten "zlodíl". Ale který to je? Uvědomovala jsem si, že vedení zbrojařských firem si necpe všechny zisky do kapes, ale že platí daně, z nichž pro nás všechny plyne vyšší životní úroveň. Takže třeba ventilek jednoho kola mého Volva byl zaplacen vývozem zbraní, jimiž Rusko vraždí Ukrajince. Nesmysl. Nemohu se vykoupit tím, že se vzdám jediného dílu Volva. Musela bych ze všech jeho částí kousek vzít a vrátit to státu. Hodit mu to pod nohy. Protože chci mír. A nechci ani to, aby se za naše (moje) peníze cvičili Ukrajinci proti těm, kteří po nich těmi zbraněmi střílí.

Ne, udělám něco jiného. Napíši blog o probuzení vnitřního světla, které jediné neplodí další zlo. To udělám. Zařadila jsem rychlost a smířena vyrazila do nové budoucnosti obohacené o mé mírové poselství. O můj vzkaz ukrajinským vdovám a sirotkům: Budiž světlo!

2 0
možnosti
Foto

Napsala jste blog na velmi ožehavé téma, ve kterém je třeba rozvážně volit každé slovíčko. A tak vám to obdivovatele mainstreamovych médií dali sežrat se vším všudy a jak jsem se díval, tak nejvíce si na vás zgustl admin Karel Boháček.

1 1
možnosti
Foto

Vy dokážete určit, kdo obdivuje mainstream? Já si například podle mainstreamových médií často a s důvěrou srovnávám čas na hodinkách. Nebo jsem s důvěrou přijal zprávu o finančně podporovaných šiřitelích desinformací ruské provenience. A to aniž bych byl tím jeho obdivovatelem.

0 0
možnosti
Foto

Vážená paní autorko,

dovoluji si napsat Vám pár slov v pokušení zmírnit Váš Vámi zmíněný úžas nad některými příspěvky v minulé diskusi.

Obsah diskusí mne donutil zamyslet se, zda jsem Vás dobře pochopil. Ale i když jsem si Váš blog znovu přečetl, a po něm i tento, neshledal jsem ve Vašich textech nic, oč by se mohl vést smysluplný spor, neboť názor na konkrétní skutečnost, jíž je výcvik ukrajinských vojáků v ČR, jsem ve Vašem textu nenalezl.

Omlouvám se předem , pokud jsem nedůvtipný, ale z Vašich slov jsem vytušil pouze postoj v obecné rovině. Postoj k válce jako takové. Aniž bych si přál Váš text vulgarizovat, domnívám se, že jeho jádrem je něco velmi podobného větě: Válka je vůl . To je ovšem postoj, na němž se velká většina lidí vždy shodne. Diskuse však této shodě neodpovídá. Možná by diskuse nebyla tak bohatá, kdybyste přímo napsala, zda se ukrajinští vojáci mají vůbec cvičit a proč, a pokud ano, tak kde. Zaujala mne Vaše věta, že se tak bude dít za naše peníze. Je tato skutečnost nějak relevantní? ČR spolu s několika zeměmi Evropy dosahovala mnoho let zisky z prodeje zbraní Rusku, a to i navzdory zbrojnímu embargu. Toto vyzbrojování Ruska spolu hybridní válkou umožnilo Rusku se na válku připravit. Každá podpora zla si vybírá svoji daň.

Domnívám se, že ti, kdo měli v diskusi potřebu se vyjádřit, že obsah Vašeho textu nebyl některými zúčastněnými (zřejmě zvláště Vámi jmenovanými) pochopen, by za určitých okolností byli ochotni chopit se například pohrabáče a spasit tak sebe či své blízké před útokem agresora, aniž by zaváhali z důvodu vyššího principu mravního či pocitu nízké duchovní úrovně takového činu.

Film Pan Jones, Agněžky Holandové, (ČT2, pondělí) připomněl realitu doby hladomorů na Ukrajině a také ochotu zavírat oči před ní. Tajit před světem utrpení způsobené stalinskou mocí. Tajit ve jménu něčeho "mnohem většího". Ve jménu míru a světlých zítřků.

2 0
možnosti

Jako výtvarnice jsem bytost umělecky a humanitně zaměřená, ale okaté pohrdání technikou potažmo matematikou mě přešlo dávno ještě ve škole, protože to je jen trapné zastírání nevědomosti nebo neschopnosti něco pochopit.

Bez technických znalostí bychom stále ještě seděli na stromě. Dehonestace technicky zaměřených jedinců je stejně nesmyslná jako naopak jejich posměch nad zaměřením kulturním.

Teprve pak je svět v harmonii, když nastává rovnováha mezi různými lidskými činnostmi.

Píšete vzletné řeči na počítači, bez techniky byste ale vyrývala moudrosti klacíkem do písku a lékaři, kterými se oháníte, by otevírali lebku pazourkem.

Umím vypočítat rovnici, pochopím fungování lecjakého přístroje i živočicha, ale nijak mi to nebrání pustit svou fantazii až ke hvězdám. Nakonec najdou se i jedinci jako Leonardo, kteří zvládnou obé dokonale.

6 1
možnosti
Foto

Neřekla bych, že autorka okatě pohrdá matematikou a technikou. Jen přiznává, že není a ani se nesnaží být technický typ. Já jím také nejsem, nemám čas na všechno. Jinak souhlas, umět vypočítat rovnice a zároveň skládat básně či písně, to se nevylučuje, spíše naopak. A což takhle třeba logaritmické rovnice, ty byste vyřešila?

1 0
možnosti

Křesťané hledají útěchu ve věčném životě v náruči Boží, Vy, Paní Voříšková, máte útěchu v převtělování duší, já žiju v náruči Boží Lásky už dnes! Víc nepotřebuji! :-)

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS