Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Manželství jako právní problém nebo jen "dané a neměnné faktum".

Že manželství je "...dané a neměnné faktum..." mi napsal o tom svém jeden nemocí trpící muž, navíc se strachem, jak řekl,"...jestli mám zemřít tak brzo jako táta...". Obrátit se do sebe k poznání své niterné pravdy se ale nechtěl.

Že manželství je "...dané a neměnné faktum..." mi napsal o tom svém (nikoliv prvním) jeden muž trpící bolestí svého těla, navíc se strachem, jak řekl, "...jestli mám zemřít tak brzo jako táta"... a dál vyzařoval své razantní odhodlání nekompromisně ovládat celý okolní svět, tedy to, čemu říkal "vnější vlivy". Oprávněně se rozčiloval, že "doktoři mají čekací lhůty několik měsíců"!
Já ale, empirií věčně procvičovaná, se jen soucitně směju - Pane jo! To se zase ego nasytilo viďte?Totiž "Dané a neměnné faktum", že já se nikdy nerozvedu, jsem sama v sobě za mlada nosila skoro 15 roků, protože můj táta opustil mámu odchodem za jinou ženou po manželství trvajícím čtvrt století.
Viděla jsem jednoho i druhého, jak si náhle vykají, máma říkala (jako trpící pan tazatel o své první manželce) že o něm už nikdy nechce slyšet, ale pak po letech, když ochrnutá klidně umírala doma v mojí posteli, se jen občas zeptala jedině na něj, jestli přišel...
Táta ale nepřišel ani na její pohřeb, když jsem mu volala, řekl, že je pro něj cizí ženou.Zkrátka před tím, když partnerské rány mých rodičů byly ještě čerstvé, i ten zázrak, že spolu splodili a vychovali dvě děti, byl mým rodičům málo, aby byli schopni si navzájem (a hlavně nejdřív každý sám sobě) odpustit.Já jsem právě tehdy studovala v Praze občanské a rodinné právo, doma jsem slovy podporovala opouštěnou mámu v klimakteriu, a když si táta přišel ještě pro nějaké věci, nemohla jsem ho sevřeným hrdlem ani pozdravit. Za to "mé mlčení" mi přestal posílat výživné.Byla jsem vychovávaná k pracovitosti a k podřízenosti muži, a tak právě čerstvě z lásky vdaná za studenta ČVUT - jsem chtěla zanechat studia, že půjdu pracovat.
Jenže jsem po čtyřech letech marného čekání na dítě právě tehdy otěhotněla.
Na právní problém, kdo je (v r.1980 byl) ze zákona povinen platit výživné těhotné studentce v manželství se studentem, nemají právníci dosud shodný názor.
Můj manžel na to nic, tehdy manželé studující a bezdětní běžně bydleli každý u svých rodičů. A tak když já jsem přijela ze studií domů a snažila se podpořit zuboženou mámu, musela jsem poslouchat její
"Jestli zjistím, že se s tátou stýkáš, tak tě neznám, ty nikdy nesmíš zapomenout, co nám udělal.".
Nerozuměla jsem nikomu, ani tátovi, jak (a proč) je tak tvrdý ke mně; ani mámě, proč mě bere jako rukojmí; ani svému novomanželovi, že ten už tehdy jasně říkal nahlas své "neměnné holé faktum", že "lidi se prostě berou a mají děti", tečka.Byla jsem si v tom "normálním" manželství jistá, že TO já svým dětem nikdy neudělám, že já se nikdy nerozvedu.Jenže teď jsem byla na studiích bez peněz a navíc těhotná.
Řeknete, že "nutné, dané a neměnné faktum" byla interrupce, konec školy a práce?Nebo žalobou hnát pro zákonné výživné svého tátu před soud ?Můj manžel považoval své studium za "holé dané a neměnné faktum", já jsem si nedovolila ani zeptat, jestli by nechtěl naše nenarozené dítě a dokonce i mě nějak podpořit.Totiž tehdy jsem ještě žila NEÚCTU K VLASTNÍ DUŠI.
Takže nerada, ale přece jen, jsem podala žalobu o výživné proti otci k soudu. Stála jsem u soudu v sedmém měsíci těhotenství a prosila (starého bezdětného samosoudce), aby mi táta na studium měsíčně přispíval alespoň 500,- Kč. Na počátku následujícího roku, v datu se čtyřmi jedničkami****, jsem porodila syna.
Žili jsme normálna radostně. Za dalších 12 roků mně, dosud vždy zdravé a pracovité, ale náhle nečekaně stále unavené, lékaři diagnostikovali karcinom plic.To bylo také jen "holé, dané a neměnné faktum".Zažila jsem pohled do očí své smrti s dvěma malými dětmi vedle tichého, tvrdě mlčícího necitlivého manžela.Co myslíte, že jsem udělala, když jsem si už tehdy dovolila nevěřit invazivní medicíně? ?
A co byste udělali vy?
Zkušenosti a změny v mém každodenním dosavadním životě (přes 30 let) mě jen ubezpečují o tom, že jsem tehdy (dosud nevím čí zásluhou) správně "poznala" skrze svoje tělo tu Pravdu vis maior, že je-li svazek muže a ženy skutečně spojený Bohem, tedy svatý, nejen povrchně uzavřený před knězem nebo před úřadem, žijí manželé SLOLU tu Pravdu, že jsou jedinou duší a proto nemůže jeden vedle druhého trpět bolestí, nemocí nebo strachem z čehokoliv včetně smrti.Takoví, jak o nich zpívá Vlasta Redl v Boží písni "Jak vlastně vypadáš", se totiž uzdravují navzájem, několik takových párů znám... třeba právníka Eduarda Tomáše a jeho ženu Mílu.
Své "holé, dané a neměnné faktum", že se nikdy nerozvedu jsem v sobě zrušila, protože uvolňováním svých emocí žalu ze života bez lásky se můj karcinom během půl roku "sám" vstřebal.
Od té doby všem lidem ráda připomínám, třeba i když se jen maloučko škrábnou, že si už určitě všimli, že lidské tělo se přirozeně sebeuzdravuje zevnitř.
Kde jsou ty hranice, od nichž už to "zevnitř" nejde, o tom rozhoduje v sobě každý sám. Buď se dál podřizuje zvenčí "vnějším vlivům" a strachu, z "daných a neměnných faktů", nebo se pokorně obrátí k sobě dovnitř a své duši vyhoví - začne ji hýčkat.
Klidně bez boje, protože zdravý duch dělá zdravé tělo.
Všem držím palce! 

Autor: Marie Voříšková | středa 24.1.2024 15:09 | karma článku: 10,67 | přečteno: 237x
  • Další články autora

Marie Voříšková

Vzteklé dítě trestat?

Víte, že vzteklé dítě ukazuje z okolních autorit potlačované emoce, které do sebe podvědomě nasává a bránit se proti nim může jen tak, že je v okamžiku jejich výbuchu vypouští zpět na vysílače? A zkusili jste někdy jednat jinak?

22.1.2024 v 14:12 | Karma: 10,29 | Přečteno: 443x | Diskuse| Společnost

Marie Voříšková

Hypnóza všech? Jak je Vám libo.

...abyste nepolevovali ve své lidsky přirozené touze, nalézt V SOBĚ radost duše, zdraví a čilost těla a tak stav lásky ke všemu a všem. Protože, jak vypočítal vzácný vědec Albert Einstein: "SYNCHRONICITA VŠEHO JE ABSOLUTNÍ."

21.1.2024 v 8:15 | Karma: 11,60 | Přečteno: 183x | Diskuse| Společnost

Marie Voříšková

Svobodně s muslimem? Válka spravedlivá? Nemožné, okusila jsem.

Pánové (já jim říkám laskavě chytrouši), kteří nechtějí vnímat, jak jejich strach ovládá i jejich myšlenky, mi pod koment dali nevyžádanou radu: Běžte k teroristům, ale nejdřív si sepište poslední vůli.

16.12.2023 v 13:30 | Karma: 19,64 | Přečteno: 1272x | Diskuse| Společnost

Marie Voříšková

Hodnotový systém práva?

Možná učivo pro ty odvážnější, kteří doma či na pracovišti nějakou ostrakizaci, šikanu, další ponižování a segregaci už přežili, a pro blaho lidskosti v sobě zužitkovali, takže teď už říkají nahlas: Je třeba změnit systém!

4.12.2023 v 12:26 | Karma: 11,97 | Přečteno: 245x | Diskuse| Společnost

Marie Voříšková

Stávky a demonstrace...

Milí přátelé, dosud živí lidé, dáváte mi od roku 2018 i skrze IT úžasné zpětné vazby k sebereflexi a prozření. Odborníci tomu prý říkají interakce. Děkuji za to vám všem i nebesům, Vesmíru spravedlivému.

27.11.2023 v 11:51 | Karma: 0 | Přečteno: 202x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rusové v noci ničili ukrajinskou infrastrukturu, znovu útočili i na Charkov

27. dubna 2024  8:05,  aktualizováno  10:41

Sledujeme online Rusko v noci na sobotu zaútočilo na energetickou strukturu Ukrajiny. Ve třech oblastech poškodili...

Zemřel Robert Kvaček. Spisovateli a uznávanému historikovi bylo 91 let

27. dubna 2024  10:10,  aktualizováno  10:24

Ve věku 91 let zemřel historik a spisovatel Robert Kvaček. Ten patřil k největším osobnostem...

Neapol zasáhlo zemětřesení o síle 3,9. Ohnisko se nacházelo na svahu sopky Vesuv

27. dubna 2024  9:52

Oblast kolem sopky Vesuv nedaleko jihoitalské Neapole v sobotu ráno zasáhlo zemětřesení o síle 3,9....

Veřejnoprávní média by neměla mít zisk z reklamy, zní z Asociace komerčních televizí

27. dubna 2024  9:41

Mediální manažerka Klára Brachtlová už rok stojí v čele Asociace komerčních televizí (AKTV). Tu...

  • Počet článků 71
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 564x
Jako nenapravitelný idealista si myslím, že všechno má smysl v poznávání a poznání, že každý člověk může svůj život udělat  šťastnějším.  Proto jsem po spontánním uzdravení plicního nádoru a "bosém" přechodu ohně v r.1993  hledala s mnoha lidmi odpověď na otázku jak to udělat. Tak vzniklo pojmenování opakujícího se obecného mechanismu lidských životů -  Automediace®. Napsala jsem knihu "Zpověď advokátky... že všechno je správně?" a občas nabízím inspiraci popisem svých lidských vhledů... 
Těším se...

Kontakt: www.voriskova.cz

Seznam rubrik