Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dovolila jsem si napsat na iDnes Blog jen svůj názor. A strhla se diskuse…

K diskusi k mému článku “Jen se ptám, zda dezinformace…” mé srdce plesá z moudrosti Bohumír Šimek, Jan Karásek, Pavel Chmelík, Miroslav Pavlíček. Hlava s úsměvem žasne nad příspěvky Jaroslav Herda, Jaroslav Kvapil, Karel Boháček.

Dovolila jsem si napsat  na iDnes Blog  svůj názor v článku z 23.11.2022 pod titulkem “Jen se ptám, zda dezinformace…”.  A strhla se diskuse.
Srdce mi plesá z moudrosti pánů Bohumír Šimek, Jan Karásek, Pavel Chmelík, Miroslav Pavlíček a řady dalších lajkujících. Moje hlava žasne nad příspěvky pánů Jaroslav Herda, Jaroslav Kvapil, Karel Boháček…
Děkuji srdečně všem, povznášíte mě k dalšímu sebe/poznávání.
Jsem totiž žena veskrze netechnická. Neumím nastavit svůj MacBook Air, aby mi hlásil, že někdo v Blogu iDnes na můj článek reaguje, ačkoliv běžně je mi robotem poslušně hlášeno, že někdo z mých oblíbených autorů napsal něco nového. Některé čtu zvlášť ráda, děkuji, jsou mi vždy povzbuzením duše.
Jenže dnes, těsně před vypnutím PC, znáte to, abych poklidila a vymazala…, v rychlosti jsem nakoukla sem, jestli někdo neregoval. A strhla se mela. Snídaňová káva mi stydne, vaření oběda odsouvám, vykulená čtu v diskusi 30 příspěvků.
Totiž opravdu jsem žena veskrze netechnická.
Neumím na jakékoliv jednotky míry odhadovat vzdálenosti ani plochy, někdy mě děsí zvuky čerpadla ze studně ve skále, co mi přivádí bez chloru do domu vodu, nerada slyším poryvy větru, když si pohrávají se střechou nad mou hlavou na kopci Českého ráje v podhůří Krkonoš. Neumím racionálně vysvětlit, proč tedy nejsem raději ve svém krásném azylu pod střechou bytečku na pražských Vinohradech, když jsou tam obě okna na jih a pod sluncem se tam tak dobře daří květinám. Racionálně nevím, proč mám raději měkké a volné oblečení, než módní tvrdé a ostré. S iluzorním dojmem bezpečí se nořím do svého milovaného Volvo a ráda svým citem slyším jeho šumění jako spokojené živé bytosti, ačkoliv nemám tušení, co se skrývá pod jeho kapotou. Zkrátka neumím počítat, ale žiju si (už) radostně beze strachů. Řeknete jako užitečný idiot? :D
Já řeknu, že beze strachu, protože jsem se (už několikrát) skamarádila se smrtí.
Můj táta, skvělý strojař, říkával jistě důvodně, ale přece jen trochu rozpačitě, že mně nepomůžou ani tři vysoké školy, že jsem ztracený případ, protože nejsem schopná se naučit počítat logárem a pořád lítám někde v oblacích. Myslel si, chudák, to skoro až do své smrti, že řešením všelijakých nepořádků světa je ĆLOVĚKOVA  RACIONÁLNÍ  TVRDOST a ŘÁD.
A tak jsme do sebe názorově naráželi, dokud mi to osudové pondělí, brzo ráno před sedmou, deset roků po smrti mojí mámy, nezavolala tátova na smrt vyděšená žena: “Maru, přijeď hned, nevím, co mám dělat, děda leží vedle mě asi mrtvej.” Do té doby vlastně zdravý šťastný člověk, už skoro 80 letý.
Mojí mámu, když v mých 41 náhle ochrnula na celé tělo,  jsem před její smrtí ošetřovala doma ve své posteli na revers, a bylo to krásné. Už nemohla nikde běhat a do nekonečna sloužit druhým lidem, jak to dělala celý život. Tak byla konečně ráda, že já, tak divná a silně neracionální, se nechovám úplně normálně, tedy ji nedokážu nechat v LDN (Léčebně dlouhodobě nemocných), kam “spádově patří”, jak normálně mi řekl ošetřující lékař. Byla veselá, hovořivá, dokonce vtipná, často plánovala, co udělá, až vstane. Zjevně netušila, že už nikdy nevstane, lékaři řekli “stav nevratný”.Já neracionální říkám, Bůh ji miloval, byla zastavena, když celý život poctivě sloužila jen druhým.  
Nedokážu vyjádřit slovy, jaké blaho se v člověku rozlije navždy, když může svým rodičům naposledy zavřít oči s vědomím, že odešli doma, ve spánku, bez bolesti, zjevně beze strachu a možná i s důvěrou…
Je to podobné blaho, jako to, co jsem pocítila, když jsem se jako maminka dvou malých kluků po 15 letém manželství s normálně nemluvným IT speialistou bez jeho schopnosti pohladit kohokoliv, od mě ošetřujících lékařů dozvěděla, že můj plicní karcinom se asi zmenšuje. Toužila jsem dát lásku ještě aspoň těm dětem, nenechat je tady v tom tvrdém a suše racionálním soukolí. Vis maior mě vyslyšela. Tohle blaho přeju všem lidem.
A těm, co by se dál chtěli se mnou neracionální racionálně handrkovat, jen vzkazuji:
Než začnete kohokoliv kritizovat, soudit a snad dokonce i nenávidět a odsuzovat, zkuste odvážně spadnout ze své nade vše povýšené hlavy k sobě dolů, do své vnitřní tmy ke svému solar plexus. Protože dokud to, co tam dlouhý čas zadržujete, svými zážitky v těle nepoznáte, nemůžete to ani přeměnit, a tudíž ani ze sebe vykořenit.
Všechny závislosti a “zvenčí řízené” ideologie, meditace, přeprogramování, překódování, kvantování… vedou jen delší cestou zpátky k Vašemu bodu nula. Jako Uroboros. Stvoření je geniálně jednoDuché.
PAMATUJTE NA SEBE, když třeba :
První profesor lékařské psychologie v ČR, Radek Ptáček, řekl: “Člověk není racionální tvor. Člověk je emocionální bytost, jen občas schopná racionálně myslet.“
Ze tří generací světově známých neurochirurgů Benešů, řekl Vladimír: “ O celých 90 % kapacity mozku nevíme k čemu je, a co dělá.”
Prorektor Univerzity Karlovy Miroslav Bárta napsal knihu “Sedm zákonů” o tom, jak se civilizace rodí, rostou a upadají jistě proto, abychom si každý mohli vybrat zda kolaps, jako těch pět před námi, nebo život, protože my jsme teď civilizace šestá, kde jsou ony zákony zase naplněny.
Člen britské královské lóže, kosmolog Martin Rees už dávno před covid aférou řekl: “Člověk může život přenést do jiných světů jen za předpokladu, že ho dřív nezničí sám už na Zemi.” 
Třeba Tomáš Akvinský už ve 13. století věděl, že “Dobré se samo šíří víc, než zlé.”
A konečně Védy dávno před naším letopočtem zaznamenávají, že “Průměrný vývoj lidského ducha má záměr poznat všecko. K tomu spotřebuje asi 1,430.000 inkarnací. A to všecko je TEĎ.". 
To je Vaše mysl, ve Vás  možná rovnováha citu a rozumu.  
Vyzkoušejte, poznáte.
Moje "pseudofilosofické ezobláboly" :D jak je některý z pánů diskutujících tehdy nazval, stojí výlučně na mé empirii. 
Nesčíslněkrát jsem za 30 roků své praxe s několika tisíci nejrůznějších klientů byla u toho, když oni se hluboce citovým prožitím svých bolestí přirozeně sebeuzdravovali, a do života se vraceli v pokoře smíření s vědomím, že všechno je správně, co není radostné, to je užitečné.
Jen žádné chytré anylýzy! ;-) 
I Vy si vybíráte, Vy o sobě rozhodujete.

Možná pak pocítíte, proč se rusky břicho řekne “živót” a život se řekne “žízeň”. Tomu se šťastně smáli už před 20 lety šťastní dva Ukrajinci, bratři, co v Kyjevě vystudovali letecké inženýrství, a pak rádi manuálně pracovali v Česku. Přišli mě poprosit o “nějaký igelit, aby suť (kterou vybourali při rekonstrukci mého domu) nemuseli dávat na trávu.”.
Možná cítili, že mám ráda všechny lidi, protože smrti se už dávno nebojím a s tvrdě bojovnými politiky mám už jen soucit.
Totiž vím, že v každém z nás není PROTIKLADEM LÁSKY nenávist, ale JEN STRACH, a z toho se rodí zlo a zmar. 

 

Autor: Marie Voříšková | sobota 26.11.2022 14:46 | karma článku: 34,33 | přečteno: 1847x
  • Další články autora

Marie Voříšková

Manželství jako právní problém nebo jen "dané a neměnné faktum".

Že manželství je "...dané a neměnné faktum..." mi napsal o tom svém jeden nemocí trpící muž, navíc se strachem, jak řekl,"...jestli mám zemřít tak brzo jako táta...". Obrátit se do sebe k poznání své niterné pravdy se ale nechtěl.

24.1.2024 v 15:09 | Karma: 10,67 | Přečteno: 237x | Diskuse| Společnost

Marie Voříšková

Vzteklé dítě trestat?

Víte, že vzteklé dítě ukazuje z okolních autorit potlačované emoce, které do sebe podvědomě nasává a bránit se proti nim může jen tak, že je v okamžiku jejich výbuchu vypouští zpět na vysílače? A zkusili jste někdy jednat jinak?

22.1.2024 v 14:12 | Karma: 10,29 | Přečteno: 443x | Diskuse| Společnost

Marie Voříšková

Hypnóza všech? Jak je Vám libo.

...abyste nepolevovali ve své lidsky přirozené touze, nalézt V SOBĚ radost duše, zdraví a čilost těla a tak stav lásky ke všemu a všem. Protože, jak vypočítal vzácný vědec Albert Einstein: "SYNCHRONICITA VŠEHO JE ABSOLUTNÍ."

21.1.2024 v 8:15 | Karma: 11,60 | Přečteno: 183x | Diskuse| Společnost

Marie Voříšková

Svobodně s muslimem? Válka spravedlivá? Nemožné, okusila jsem.

Pánové (já jim říkám laskavě chytrouši), kteří nechtějí vnímat, jak jejich strach ovládá i jejich myšlenky, mi pod koment dali nevyžádanou radu: Běžte k teroristům, ale nejdřív si sepište poslední vůli.

16.12.2023 v 13:30 | Karma: 19,64 | Přečteno: 1272x | Diskuse| Společnost

Marie Voříšková

Hodnotový systém práva?

Možná učivo pro ty odvážnější, kteří doma či na pracovišti nějakou ostrakizaci, šikanu, další ponižování a segregaci už přežili, a pro blaho lidskosti v sobě zužitkovali, takže teď už říkají nahlas: Je třeba změnit systém!

4.12.2023 v 12:26 | Karma: 11,97 | Přečteno: 245x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

  • Počet článků 71
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 564x
Jako nenapravitelný idealista si myslím, že všechno má smysl v poznávání a poznání, že každý člověk může svůj život udělat  šťastnějším.  Proto jsem po spontánním uzdravení plicního nádoru a "bosém" přechodu ohně v r.1993  hledala s mnoha lidmi odpověď na otázku jak to udělat. Tak vzniklo pojmenování opakujícího se obecného mechanismu lidských životů -  Automediace®. Napsala jsem knihu "Zpověď advokátky... že všechno je správně?" a občas nabízím inspiraci popisem svých lidských vhledů... 
Těším se...

Kontakt: www.voriskova.cz

Seznam rubrik