Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dětské stávky nepodporuji !

Nadpis článku Davida Grubera : “Dotazník pro účastníky studentské klimatické stávky"  mě zaujal a tak jsem si jej přečetla. Pak jsem si uvědomila, že nepodporuji žádné stávkující děti, protože děti mají právo vyrůstat v radosti ...

Děti mají právo vyrůstat svobodně a bezstarostně v radosti, proto dokud nedostudují, a nejsou schopni se sami živit, mají se o ně zodpovědně starat dospělí. 

Nepodporuji proto ani dětské účastníky studentské klimatické stávky.

Vzpomněla jsem si hned, jak mně moje vnučka onehdá, těsně před svým nástupem do první třídy základní školy, jen tak, uprostřed našeho hraní, řekla: “Mně se Zeman nelíbí!” a patřičně při tom našpulila rtíky, zamračila čelíčko a nafoukla tvářičky. Když jsem se jí zeptala proč, vykuleně se na mě podívala (povrchně, i když nesprávně, asi usoudila hned, že nejsem loajální s tímhle trendy soudem) a odpověděla důraznou otázkou : "Tobě se snad líbí?". Klidně jsem zopakovala, na co jsem se ptala, a vysvětlila jsem jí, že odpovídat bychom měli podle pořadí položených otázek.  Trochu se zklidnila a odpověděla mi poslušně : "Mamka to říkala." a dál se věnovala hře, Zeman, nezeman.

Mně se ulevilo od původního úleku, že by snad mou prvorozenou vnučku, mé milované Štěstí, ve kterém se od jejího zrození vidím, mohlo zajímat jaký je, nebo není, “Zeman”, že by ji snad zajímalo víc politikaření a politika, než její milované hry v přírodě, zpívání a panenky, jako dřív. 

Tuším, že nelze takové zkušenosti se svými i cizími dětmi vnímat ani jako důsledek správné výchovy, ani jako podporu zdravého rozvoje a svobodných projevů dítěte. Je to prostě taková móda, že “svoboda” se dnes projevuje tím, že děti stávkují.

 

Nedávno jsem se také dozvěděla (nikoliv od vnučky :)), že navzdory svému věku jsem vlastně asi heepster, protože bych ráda, abychom v našich dětech tzv. odbornou výchovou a přetlakem informací zvenčí nepotlačovali jejich přirozenost, aby naše děti byly dál schopné vnímat, že jedinou dovolenou závislostí v životě člověka je jeho závislost na přírodě a potažmo úcta ke svému jedinečnému vnímání, cítění, myšlení.
S respektem k přírodě se totiž každý člověk rodí, stejně, jako se každý rodí pravdomluvný a činorodý. Co s dětskou přirozeností děláme my dospělí, a co s naší dětskou přirozeností udělali naši vychovatelé, posuď každý sám. 

 

Přiznejme si v praxi uspěchaných životů častěji alespoň to, že člověk je i podle našich zákonů součástí přírody (ZŽP č. 17/1992 Sb. § 2 : “Životním prostředím je vše, co vytváří přirozené podmínky existence organismů včetně člověka a je předpokladem jejich dalšího vývoje. Jeho složkami jsou zejména ovzduší, voda, horniny, půda, organismy, ekosystémy a energie”.  Přiznejme si, jak často jsou takovým naším právním vědomím vedeny naše každodenní myšlenky a činy. Každý si ve vlastním zájmu jistě rád odpoví sám, aby pak nemusel své děti manipulovat k teatrálnímu stávkování.
 

Stav Země i nadále ovládají mocní a jimi tvořený systém civilizace.
Ti kompetentní prokazatelně nic, ani klima, měnit nechtějí. 

Můžeme vidět, že příroda je člověkem dosud nepoznaná, a nejspíš i nepoznatelná, současně ale ukazuje, že je tak mocná, že si svou rovnováhu uhlídá i za cenu zničení člověka.
A tak dlouhé roky vnímám, že jako člověk, nemůžu nadále dělat nic většího, než stav čistoty a rovnováhy klimatu narovnávat u sebe uvnitř, aby se takový původně přirozený stav z každého z nás horizontálně šířil ven. V naší jedinečnosti, jako geniálně jednoduché všecko. Mám dokonce vyzkoušeno, že se to vyplatí !

Autor: Marie Voříšková | neděle 17.3.2019 13:08 | karma článku: 24,45 | přečteno: 1122x
  • Další články autora

Marie Voříšková

Manželství jako právní problém nebo jen "dané a neměnné faktum".

Že manželství je "...dané a neměnné faktum..." mi napsal o tom svém jeden nemocí trpící muž, navíc se strachem, jak řekl,"...jestli mám zemřít tak brzo jako táta...". Obrátit se do sebe k poznání své niterné pravdy se ale nechtěl.

24.1.2024 v 15:09 | Karma: 10,67 | Přečteno: 236x | Diskuse| Společnost

Marie Voříšková

Vzteklé dítě trestat?

Víte, že vzteklé dítě ukazuje z okolních autorit potlačované emoce, které do sebe podvědomě nasává a bránit se proti nim může jen tak, že je v okamžiku jejich výbuchu vypouští zpět na vysílače? A zkusili jste někdy jednat jinak?

22.1.2024 v 14:12 | Karma: 10,29 | Přečteno: 443x | Diskuse| Společnost

Marie Voříšková

Hypnóza všech? Jak je Vám libo.

...abyste nepolevovali ve své lidsky přirozené touze, nalézt V SOBĚ radost duše, zdraví a čilost těla a tak stav lásky ke všemu a všem. Protože, jak vypočítal vzácný vědec Albert Einstein: "SYNCHRONICITA VŠEHO JE ABSOLUTNÍ."

21.1.2024 v 8:15 | Karma: 11,60 | Přečteno: 183x | Diskuse| Společnost

Marie Voříšková

Svobodně s muslimem? Válka spravedlivá? Nemožné, okusila jsem.

Pánové (já jim říkám laskavě chytrouši), kteří nechtějí vnímat, jak jejich strach ovládá i jejich myšlenky, mi pod koment dali nevyžádanou radu: Běžte k teroristům, ale nejdřív si sepište poslední vůli.

16.12.2023 v 13:30 | Karma: 19,64 | Přečteno: 1272x | Diskuse| Společnost

Marie Voříšková

Hodnotový systém práva?

Možná učivo pro ty odvážnější, kteří doma či na pracovišti nějakou ostrakizaci, šikanu, další ponižování a segregaci už přežili, a pro blaho lidskosti v sobě zužitkovali, takže teď už říkají nahlas: Je třeba změnit systém!

4.12.2023 v 12:26 | Karma: 11,97 | Přečteno: 245x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Policie pátrá po dezinformátorovi Zítkovi. Nedorazil k soudu

23. dubna 2024  15:54,  aktualizováno  16:34

Policie pátrá po dezinformátorovi Pavlu Zítkovi. V úterý odpoledne o tom informovala na svém webu....

Žalobce žádá pro Limberského a společníky peněžitý trest za vydírání

23. dubna 2024  16:32

Peněžitý trest navrhuje státní zástupce pro čtyři aktéry schůzky v karlovarské kavárně, kterou...

Byla tam snaha mě zpochybnit, řekla Hynková Vrbová u soudu s Cimickým

23. dubna 2024  11:02,  aktualizováno  16:18

Je důležité, aby se na oběti sexuálního násilí nahlíželo jako na ty, kterým se má věřit, ne je...

Na sídlišti v Písku někdo zastřelil ročního psa, majitel se teď bojí o děti

23. dubna 2024  16:15

Neznámý člověk za bílého dne střelil vzduchovkou mladou fenku na zahradě na píseckém sídlišti...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 71
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 564x
Jako nenapravitelný idealista si myslím, že všechno má smysl v poznávání a poznání, že každý člověk může svůj život udělat  šťastnějším.  Proto jsem po spontánním uzdravení plicního nádoru a "bosém" přechodu ohně v r.1993  hledala s mnoha lidmi odpověď na otázku jak to udělat. Tak vzniklo pojmenování opakujícího se obecného mechanismu lidských životů -  Automediace®. Napsala jsem knihu "Zpověď advokátky... že všechno je správně?" a občas nabízím inspiraci popisem svých lidských vhledů... 
Těším se...

Kontakt: www.voriskova.cz

Seznam rubrik